איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות?

איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות

קידום אתרים אורגני משמעו לקדם את האתר שלכם בתוצאות הדירוג של גוגל. כדי לעשות זאת, יש צורך להכיר את התחום ולהתעדכן כל הזמן בשינויים החלים בו, משום שגוגל דואגת להכניס כל מיני דרישות חדשות לשוק האתרים.

מקדם אתרים טוב הוא כזה שדואג להתעדכן כל הזמן ומשקיע רבות, כדי להתקדם בידע שלו ולעמוד בקדמה הדוהרת המתחדשת כל הזמן. אך למרבה הצער השוק מוצף במיני מקדמים שממש אינם עומדים בדרישות ובסטנדרטים הללו. בסופו של דבר זה עלול לגרם נזק של ממש לאתר שלכם, עד כדי כך שגוגל מסוגלים להסיר אותו מתוצאות החיפוש לגמרי.

לפניכם כמה כללי מפתח שיסייעו לכם לבחור מקדם אתרים מקצועי:

1. חוסר התחייבות לתוצאות

כן, כנראה שבתחום קידום האתרים חצי הכוס הריקה היא דווקא חצי הכוס המלאה: רק מי שלא מבטיח לכם הבטחות ספציפיות – עליו עליכם לסמוך. מה הכוונה? מי שמבטיח לכם "מקום ראשון בדף ראשון של גוגל – תוך שלושה חודשים" בוודאות מוכר לכם חתול בשק. בגוגל אין שום אפשרות להתחייב למקומות ספציפיים ולא בפרקי זמן מוגדרים כי הענף בלתי צפוי וכל פעם יצוצו אתרים חדשים בביטוי שלכם או בביטויים סמוכים. במובן הזה, או שמקדם אתרים כזה משקר לכם, או שהוא משתמש בשיטות המכונות "Black hat" שהן למעשה תרמיות שעובדות על מנוע החיפוש. במקרה כזה, אם גוגל יעלו על האתר שלכם הם ידאגו מיד לדחוף אותו חזרה אחורה או אפילו להסיר אותו לגמרי.

2. הוכחות מהשטח

קידום אתרים אורגני הוא תחום שבו ניתן להציג תוצאות ברורות. כאשר אתם ניגשים למקדם אתרים, בקשו לראות הוכחות לעבודות קידום קודמות בעלות תוצאות, בביטויים שנוגעים או לא נוגעים לתחום שלכם. בקשו לדעת ביטויים ספציפיים, מיקום בגוגל, מהי התחרות הקיימת בתחום ומהי כמות החיפושים. ארבעת הפרמטרים הללו יסייעו לכם להעריך את עבודתו של המקדם טוב יותר.

3. התחייבות לתקופת עבודה

הכוונה בהתחייבות היא מהו משך ההתחייבות שלכם בעבודה מול מקדם האתרים, כאשר בדרך כלל נהוג לסכם על חצי שנה לפחות מראש. מדוע? כי זהו פרק זמן שבו ניתן להתחיל לראות תוצאות; פחות מזה זו לא אינדיקציה מספיק טובה כדי לדעת. ישנם מקדמי אתרים שאף דורשים שנה אחת של התחייבות כאשר ברוב המקרים ישנם גם נקודות יציאה.

4. דרשו לקבל דוחות עבודה

בדרך כלל בסוף כל חודש אמור להגיע אליכם דו"ח מסכם. היו מעורבים ובקשו ממקדם האתרים דו"ח ספציפי: אילו ביטויים קודמו, לאיזה דירוג הצליח האתר להגיע בהם, כמה חיפושים היו לביטוי ועוד. גם בנוגע לתוכן: האם נערכו שינויים באתר? האם נוסף עוד תוכן/שודרג תוכן קיים? זכרו שמגיע לכם לדעת בדיוק על מה אתם משלמים בכל חודש.

קדימה, כל הדרך אל התוצאות הראשונות!

דילוג לתוכן