ההבדל בין יחסי ציבור ליחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור הם פעולות תקשורתיות אשר נועדו לקדם דמות או גוף מסויים מבחינה תדמיתית ופרסומית. פעולות אלו נעשות בדרך כלל על ידי חברה חיצונית או מחלקה בתוך אותו הגוף אשר מבקש להתפרסם ולקדם עצמו. מעבר לקידום פרסום, עבודת יחסי הציבור חשובה מאוד בניהול משברים והצגתם בתקשורת, הן עבור חברות גדולות וקטנות כאחד והן עבור נבחרי ציבור, פוליטיקאי ואנשים ששמם הולך לפניהם. הרעיון העומד מאחורי תורת יחסי הציבור הוא שעל מנת לקדם ולפרסם את האדם או החברה המסויימת, יש צורך לספר את הסיפור בצורה נכונה, כלומר, הכל תלוי באיך מציגים את הדברים ולשם כך יש צורך באדם או גוף המתמחים ביחסי ציבור. תחום יחסי הציבור נרחב ביותר, החל מפרסום ויזואלי בראש חוצות באמצעות מודעות פרסום ותשדירים באמצעי התקשורת , דרך הודעות כתובות הנשלחות לאמצעי התקשורת השונים או הנאמרות במפורש.

יחסי ציבור באינטרנט

יחסי ציבור באינטרנט החלו את דרכם המקצועית בשם "קידום אתרי אינטרנט", אך עם התפתחות אוטוסטרדת המידע וצמיחת האפשרויות העיסקיות דך האינטרנט, קידום האתרים הפך למסעות יחסי ציבור של ממש, הכוללות התנהלות שוטפת מול גופי תקשורת באמצעות שימוש באתרי אינטרנט, כמו גם פרסום חברות וגופים באמצעות התממשקות לאתרי אינטרנט נוספים. יתרה מזאת, בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש ברשתות החברתיות ובערוצי וידאו על גבי הרשת, אשר כיום הפכו שחקנים ראשיים בכל הקשור ליחסי ציבור באינטרנט. כיום כל עסק או אדם, אשר מעוניין להתפרסם ולפרסם, חייב להיות מקושר ברשת חברתית זו או אחרת ומומלץ לו להכיר את ערוצי הוידאו השונים והשימוש בהם. למעשה, יחסי הציבור באינטרנט ממקדים את השיווק למדיית הרשת, שזהו לה צו השעה, אך יחד עם זאת מתממשקים גם לערוצי התקשורת הנוספים כגון העיתונות המודפסת ואפילו הטלויזיה, אליהם מגיע המידע גם כם דרך הרשת.

השונה והדומה בין שני סוגי יחסי הציבור

השונה ביניהם הוא כמובן המדיה בה משתמשים במקור, כלומר האינטרנט מול ערוצי התקשורת הותיקים יותר. כמו גם, מהירות התפשטות המידע ברשת אל מול מהירות הגעת המידע במדיות האחרות, בשיטות הותיקות יותר. הדומה הוא שבסופו של יום, כל הפעולות הללו, הן באינטרנט והן במדיות האחרות נועדות למען מטרה אחת גדולה שהיא קידומו של מותג, אדם או חברה, השארתו בתודעה הציבורית ואף העלאת קרנו בעיניו של הציבור.

דילוג לתוכן