כיום כבר אין עסק שיכול להתחמק מכך – שיטת השיווק והפרסום של העתיד היא באינטרנט, בכך אין ספק! עסק ללא אתר אינטרנט תקין ומעודכן לרוב מודע לכך שסופג הפסדים עצומים. בעולם כלכלי שהולך ומשתנה מדקה לדקה באופן כמעט אראטי, איש עסקים מיומן צריך כיום להתמחות, לא רק בתפעול העסק וייצור מוצריו, אלא גם בשיווקו ופרסומו לציבור.
ככל שמתרחבת האוכלוסייה האנושית, והופכים העסקים ברובם לבינלאומיים, מתרבים ומתעדכנים דרכי התקשורת והפרסום אף הם. אם בעבר לא יכול היה פלוני אלמוני מיפן לדעת אפילו על קיומה של רשת מקדונלד’ס האמריקאית, הרי שהיום יש סניף בקצה הרחוב בו גר ובאתר האינטרנט יכול גם למצוא סניפים בקצה השני של העיר. יש בכך משמעות כפולה: מחד, עסק גדול ומצליח יכול בקלות להרחיב את עסקיו ולשגשג בזכות פרסום נאות, ומאידך, מתקשים עסקים קטנים רבים להביא עצמם לידיעת הציבור.
כך מתלוננים כלכלנים וצרכנים רבים לאורך העשורים האחרונים: הרשתות והחברות הגדולות משתלטות על הזירה ואינן מותירות מקום לעסקים קטנים ופרטיים, לאמנים ויוצרים מקוריים למיניהם. המענה האידאלי למצוקה זו מתקבל לרוב מתוך עולם השיווק; משהפך תחום השיווק לאומנות בפניי עצמה, נוצרה גם מומחיות בנושא. כך יכול בעל העסק להתרכז בטיב תוצרו ותקינות עסקו, בשעה שמטפלים אנשי השיווק בייצוג באינטרנט, במיתוג האישי וביחסי הציבור של המוצר.