כיום, התמקצעות ב-SEO הכרחית להצלחה של אתרים גוגל. ובתחום קיימים מגוון כלי SEO מתקדמים, אך Ahrefs בולטת כפלטפורמה מתקדמת וחזקה. מדריך זה יעמיק בדרכים השונות בהן ניתן להשתמש ב-Ahrefs לקידום אתרים באינטרנט, ומכסה הכל, החל ממחקרים למציאת מילות מפתח ועד ניתוח מתחרים ומעקב אחר קישורים חיצוניים באתר.
Ahrefs הוא ערכת כלים לקידום אתרים “הכל-באחד” שמציעה חבילה מקיפה של תכונות לבעלי אתרים, משווקים דיגיטליים ומקדמי אתרים. Ahrefs, הידועה בנתונים החזקים והממשק האינטואיטיבי שלה, מספקת תובנות חשובות לגבי מילות מפתח, קישורים נכנסים, תוכן ואסטרטגיות מתחרים. אבל למה כדאי לבחור ב-Ahrefs על פני כלי קידום אתרים אחרים?
בראש ובראשונה, Ahrefs מתגאה באחד ממאגרי קישורים נכנסים הגדולים והמדויקים ביותר בענף. זה קריטי מכיוון שקישורים נכנסים הם גורם דירוג מרכזי באלגוריתם של גוגל. Ahrefs מציעה גם כלים מתקדמים למחקר מילות מפתח, שיכולים לעזור לך לגלות את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר ועתירות התנועה עבור התחום שלך. בנוסף, הפלטפורמה מספקת תכונות ביקורת אתרים מפורטות שעוזרות לזהות ולתקן בעיות SEO טכניות, ומבטיחה שהאתר שלך מותאם הן למשתמשים והן למנועי החיפוש.
כלומר, Ahrefs אינו רק כלי למעקב אחר נתונים לקידום אורגני – זוהי פלטפורמה מקיפה המספקת תובנות מעשיות לשיפור ביצועי האתר. בין אם אתה מחפש לבצע מחקר לאתרים, למצוא מילות מפתח עם Ahrefs, או לעקוב אחר טראפיק, כלי זה מציע את כל התכונות שאתה צריך עבור אופטימיזציה של SEO.
הגדרת Ahrefs לאתר שלך היא הצעד הראשון לקראת פתיחת הפוטנציאל של קידום האתר באפקטיביות. התהליך פשוט ומבטיח שתוכל להתחיל לאסוף נתונים ותובנות חשובות כדי לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלך.
כדי להתחיל, תצטרך ליצור חשבון Ahrefs. אם אתה חדש בפלטפורמה, Ahrefs מציעה גרסת ניסיון של 7 ימים בתשלום, המאפשרת לך לחקור את התכונות שלה לפני שאתה מתחייב למנוי. לאחר שנרשמת, תהיה לך גישה לכל מגוון הכלים הזמינים בפלטפורמה, כולל Site Explorer, Keyword Explorer ומעקב אחר דירוגים.
לאחר יצירת חשבון, השלב הבא הוא להוסיף את האתר שלך ל-Ahrefs ולאמת בעלות. אימות הוא חיוני מכיוון שהוא מאפשר לAhrefs לאסוף ולהציג נתונים ספציפיים לתחום שלך, כולל מדדי תנועה, דירוג מילות מפתח ופרופילי קישורים נכנסים.
הוספת אתר: נווט אל לוח המחוונים של Ahrefs ובחר בכרטיסייה “פרויקטים”. לחץ על “הוסף פרויקט חדש” ואז הזן את כתובת האתר שלך. אתה יכול להוסיף אתרים מרובים אם אתה מנהל יותר מדומיין אחד.
שיטות אימות: Ahrefs מציעה מספר שיטות לאימות בעלות על אתר אינטרנט, כולל:
העלאת קובץ HTML: הורד קובץ אימות מאהרפס והעלה אותו לספריית השורש של האתר שלך.
תג HTML: הוסף מטא תג ספציפי שסופק על ידי Ahrefs לקטע <head> בדף הבית של האתר שלך.
Google Search Console: אם האתר שלך כבר מאומת בגוגל סרץ’ קונסול, אתה יכול לאמת אותו ב-Ahrefs פשוט על ידי קישור חשבון הסרץ’ קונסול.
לאחר שתשלים את תהליך האימות, Ahrefs תתחיל לאסוף נתונים עבור האתר שלך. זה כולל מידע על תנועה אורגנית, דירוג מילות מפתח וקישורים נכנסים. איסוף הנתונים הראשוני עשוי להימשך מספר שעות, תלוי בגודל האתר שלך.
לאחר הגדרת האתר שלך, תוכל להתאים אישית את לוח המחוונים של Ahrefs כך שיתאים עבורך. זה כולל הגדרת ווידג’טים עבור מדדי מפתח כגון תנועה אורגנית, קישורים נכנסים ודירוג מילות מפתח. התאמה אישית עוזרת לך להתמקד בנתונים החשובים ביותר ומקלה על מעקב אחר ביצועי האתר שלך במבט חטוף.
לדוגמה, תוכל להגדיר ווידג’ט למעקב אחר ציון הבריאות הכללי של האתר שלך ב-SEO, שהוא מדד מקיף שמעריך היבטים שונים של SEO של האתר שלך, כולל בעיות טכניות ואיכות התוכן. ווידג’ט שימושי נוסף הוא מעקב אחר באקלינקים, המראה את מספר הקישורים החיצוניים החדשים והאובדים לאורך זמן.
מחקר מילות מפתח הוא הבסיס בכל אסטרטגיית קידום אתרים מוצלחת, ו-Ahrefs מציעה כלים עבור פישוט המחקר. באמצעות סייר מילות המפתח של Ahrefs, תוכל לחשוף תובנות חשובות לגבי מה קהל היעד שלך מחפש, לזהות מילות מפתח פוטנציאליות לדירוג, ולבצע אופטימיזציה של התוכן שלך בהתאם. חלק זה במאמר ילמד אותך את היסודות של ביצוע מחקר מילות מפתח עם Ahrefs.
סייר מילות המפתח של Ahrefs הוא כלי מוצלח לגילוי מילות מפתח רלוונטיות והבנת פוטנציאל החיפוש שלהן. כדי להתחיל, הזן מילת מפתח ראשונית הקשורה לתחום האתר שלך בסייר מילות המפתח. Ahrefs תספק שפע של נתונים, כולל נפח חיפוש, קושי של מילות מפתח ושיעורי קליקים.
לדוגמה, אם אתה מתמקד באופטימיזציה עבור קידום אתרים, הזנת הביטוי “קידום אתרים” תניב מילות מפתח קשורות, נפח החיפוש החודשי שלהן והערכה של כמה קשה יהיה לדרג אותן. הכלי מציע גם מילות מפתח עם זנב ארוך (Long-Tailed Keywords), שהן ביטויי מפתח ארוכים יותר וספציפיים יותר. לעתים קרובות יש להם תחרות נמוכה יותר ויכולים להיות יעילים מאוד למשיכת תנועה ממוקדת. דוגמאות עשויות לכלול “כיצד להשתמש ב-Ahrefs לקידום אתרים” או “שיטות עבודה מומלצות למחקר מילות מפתח עם Ahrefs”.
Ahrefs מספקת מדדים נוספים כגון:
דירוג המציין כמה קשה יהיה לדרג בטופ 10 עבור מילת המפתח בגוגל.
אומדן של התנועה הפוטנציאלית שתוכל לקבל אם תדרג עבור מילת המפתח.
המספר הכולל של חיפושים עבור מילת המפתח בכל המדינות.
מילות מפתח ארוכות זנב חיוניות ללכידת תנועת חיפוש ממוקדת ביותר. לעתים קרובות הם מציינים את הכוונה הספציפית של המשתמש, שיכולה לנוע בין מידע לעסקאות. Ahrefs עוזר לך לזהות את מילות המפתח הללו באמצעות מסננים ומדדים שונים. לדוגמה, על ידי הגדרת מסנן ציון KD נמוך יותר, תוכל למצוא מילות מפתח פחות תחרותיות עם זנב ארוך שקל יותר לדרג עבורן.
יתרה מכך, מילות מפתח עם זנב ארוך הן חיוניות לאופטימיזציה של החיפוש הקולי. מכיוון שחיפושים קוליים מורכבים בדרך כלל משאילתות שיחה ארוכות יותר, אופטימיזציה עבורן יכולה לשפר את החשיפה של האתר שלך בתוצאות החיפוש הקולי. Ahrefs מאפשרת לך לזהות ולתעדף את מילות המפתח הללו, ובכך להתאים את התוכן שלך למגמות החיפוש המתעוררות.
לאחר שאספת רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות, השלב הבא הוא לנתח את הנתונים כדי ליישם את אסטרטגיית התוכן שלך. חפש מילות מפתח עם איזון של נפח חיפוש גבוה וקושי לניהול. בנוסף, שקול את פוטנציאל התנועה ואת כוונת מילת המפתח. לדוגמה, מילות מפתח בעלות כוונה מסחרית גבוהה (כגון “כלים עבור קידום אתרים לעסקים קטנים“) יכולות להניע תנועה בעלת ערך שיש לה יותר סיכוי להמרה.
אתה יכול גם להשתמש בתכונת Parent Topic של Ahrefs, שמקבצת מילות מפתח תחת נושאים רחבים יותר. זה עוזר בארגון התוכן שלך באשכולות נושאים מקיפים, ומשפר הן את חווית המשתמש והן את ביצועי ה-SEO.
לסיכום, מציאת מילות מפתח עם Ahrefs לא רק עוזרת בהבנת התנהגות החיפוש של הקהל שלך אלא גם מסייעת ביצירת אסטרטגיית תוכן ממוקדת. על ידי מינוף מילות מפתח ראשיות וארוכות זנב כאחד, תוכל לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך לדירוג גבוה יותר ולהגדלת התנועה.
הבנת אסטרטגיות קידום של המתחרים שלך היא מרכיב קריטי בתוכנית SEO מוצלחת. Ahrefs מספקת חבילה של כלים המאפשרים לך לנתח את החוזקות והחולשות של המתחרים שלך, לחשוף הזדמנויות לאתר שלך. חלק זה יסביר כיצד להשתמש בתכונות של Ahrefs כמו Site Explorer כדי לקבל תובנות חשובות לגבי פעילויות המתחרים.
הכלי Site Explorer ב-Ahrefs מאפשר לחקור את פרופיל קישורים נכנסים של כל דומיין, תנועה אורגנית ומיקומים עבור מילות מפתח ספציפיות. כדי להתחיל, הזן דומיין של מתחרה בסרגל החיפוש של Site Explorer. לאחר מכן, Ahrefs תציג סקירה מקיפה של ביצועי האתר, כולל מדדים כמו דירוג דומיין (DR), תעבורת חיפוש אורגנית ומספר הדומיינים המפנים.
אחד המדדים המרכזיים שיש לשים לב אליהם הוא החיפוש האורגני, המציג את התנועה האורגנית החודשית המשוערת שהמתחרה מקבל. נתונים אלה חיוניים להבנת ביצועי המתחרים שלך במונחים של SEO. בנוסף, דוח הדפים המובילים מפרט את הדפים המנוהלים ביותר באתר של המתחרה, יחד עם מילות המפתח העיקריות שדפים אלו מדורגים עבורן.
לדוגמה, אם אתה מנתח מתחרה בתחום “אופטימיזציית קידום אתרים עם Ahrefs”, ייתכן שתגלה שהפוסט בבלוג שלו בנושא “מדריך Ahrefs למתחילים” מוביל תנועה משמעותית. תובנה זו יכולה ליישר את אסטרטגיית התוכן שלך, אולי על ידי יצירת גרסה מקיפה יותר או מעודכנת יותר של הנושא.
דוח הדפים המובילים של Ahrefs שימושי במיוחד לזיהוי דפים באתר של מתחרה מושכים את התנועה האורגנית ביותר. דוח זה לא רק מפרט את הדפים המובילים אלא גם מספק את מילות המפתח העיקריות שכל דף מדורג עבורן, יחד עם נפח התנועה והמיקום של מילות מפתח אלו בתוצאות החיפוש, בעזרת מידע זה תוכל:
גלה נושאים שהמתחרים מדורגים עבורם אבל אתה לא. אלה מייצגים הזדמנויות לתוכן חדש באתר שלך.
השווה את דירוג התנועה ומילות המפתח של התוכן שלך מול המתחרים שלך. זה יכול לעזור לך להבין היכן עומד התוכן שלך ואילו שיפורים נדרשים.
קבע את סוגי התוכן (למשל, מאמרים בבלוג, מדריכים, דפי מוצרים) היעילים ביותר עבור המתחרים שלך. זה יכול לעורר תוכן דומה או טוב יותר באתר שלך.
לדוגמה, אם עמוד של מתחרה בנושא “אסטרטגיות Ahrefs מתקדמות” מדורג גבוה ומביא תנועה משמעותית, אולי כדאי לחקור את הנושא הזה באתר שלך, אולי עם תובנות נוספות או תיאורי מקרה.
מעבר לזיהוי דפים ומילות מפתח בעלי ביצועים מובילים, Ahrefs גם מאפשר להעמיק באסטרטגיות של מתחרים. תכונת ה-Content Gap, למשל, עוזרת לך לזהות מילות מפתח שהמתחרים שלך מדרגים עבורן שאינך מדורג. על ידי מילוי פערים אלו, תוכל לשפר את מקיפות התוכן שלך ואת הרלוונטיות.
בנוסף, ניתוח פרופילי קישורים חיצוניים של המתחרים יכול לספק נתונים לגבי אסטרטגיות בניית הקישורים שלהם. Ahrefs מראה לך את האתרים המקשרים למתחרים שלך, את סוגי התוכן המושך קישורים נכנסים ואת טקסט העוגן שבו נעשה שימוש. זה יכול לעזור לך לפתח הסבר משלך לבניית קישורים, תוך מיקוד לאתרים ולנושאים דומים.
מעקב אחר ביצועי SEO של האתר הוא הכרחי להבנת האפקטיביות של האסטרטגיות ולזיהוי אזורים לשיפור. Ahrefs מספקת מגוון כלים למעקב אחר מדדים עיקריים לSEO, ומאפשרים לך לקבל החלטות מושכלות.
בעזרת Rank Tracker של Ahrefs ניתן לעקוב אחר מיקומי מילות המפתח שלך בתוצאות מנוע החיפוש לאורך זמן. כיצד להרכיב את הRank Tracker:
נתחיל בהזנת מילות המפתח שאחריהן נרצה לעקוב. אלה יכולים לכלול מילות מפתח ראשיות, מילות מפתח עם זנב ארוך וגרסאות שונות שלהן. לדוגמה, אם אתה מתמקד ב”קידום אתרים”, תוכל גם לעקוב אחר מילות מפתח קשורות כמו “קידום אתרים לחברות ועסקים” ו”מחקר מילות מפתח לקידום אתרים”.
בחר את המדינה או האזור שבהם ברצונך לעקוב אחר דירוג מילות מפתח. זה חשוב במיוחד לקידום בגוגל מפות.
אתה יכול גם להוסיף מתחרים כדי לראות איך הדירוג שלך משתווה. פיצ’ר זו מספק השוואת אתרים זה לצד זה, ועוזרת לאמוד את הביצועים היחסיים לאתרים אחרים.
לאחר ההגדרה, Rank Tracker מספק לוח ניווט המציג את הדירוג של מילות המפתח שלך, את נפח החיפוש עבור כל מילת מפתח ואת התנועה המשוערת שמילות מפתח אלו מביאות לאתר שלך. זה גם מראה כיצד הדירוג שלך משתנה לאורך זמן, ומאפשר לך לראות את ההשפעה ה-SEO על האתר.
קישורים חיצוניים הם חלק מהגורמים המשפיעים ביותר בקידום אתרים, מכיוון שהם משמשים כתמיכה לתוכן ולסמכות האתר שלך. Ahrefs מספקת כלים נרחבים לניתוח קישורים נכנסים, ומאפשרים לך להבין את פרופיל הקישורים שלך ולזהות הזדמנויות לשיפור.
קישורים הם בעצם הצבעות אמון מאתרים אחרים. כאשר אתר בעל מוניטין מקשר לתוכן שלך, הוא מאותת למנועי החיפוש שהאתר שלך אמין ובעל ערך. זה יכול להגביר משמעותית את הדירוג שלך בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERP). עם זאת, לא כל הקישורים הנכנסים נוצרים שווים. האיכות, הרלוונטיות והמגוון של קישורים נכנסים הם גורמים קריטיים שקובעים את השפעתם על SEO שלך.
על פי המחקר של Ahrefs בעצמם, יש קשר חזק בין מספר הדומיינים המפנים (אתרים ייחודיים המקשרים אליך) לבין דירוג גבוה יותר בגוגל. זה אומר שלא רק הכמות אלא הגיוון של פרופיל ה-Backlink שלך חשוב. יתר על כן, קישורים נכנסים מאתרים בעלי סמכות גבוהה הם בעלי ערך רב יותר מאלה מאתרים פחות סמכותיים.
בעזרת הפיצ’ר Backlink Checker של Ahrefs, ניתן לבחון את פרופיל הקישורים הנכנסים של האתר. כדי להתחיל, הזן את כתובת האתר שלך ב-Backlink Checker. Ahrefs תפיק דוח מקיף הכולל:
דומיינים מפנים: מדד זה מציג את המספר הכולל של דומיינים ייחודיים המקשרים לאתר שלך. מספר גבוה יותר של דומיינים מפנים בדרך כלל מצביע על פרופיל קישורים נכנסים חזק יותר.
קישורים נכנסים: זוהי הספירה הכוללת של קישורים נכנסים המפנים אל האתר שלך. הדוח מפרט גם את סוג הקישורים הנכנסים (DoFollow/NoFollow) והפצתם.
טקסט עוגן: Ahrefs מספק ניתוח של טקסטי העוגן המשמשים בקישורים הנכנסים שלך. זה חשוב כדי להבין איך אתרים אחרים מקשרים אליך ולהבטיח שפרופיל טקסט העוגן שלך טבעי ומגוון.
תוכן מפנה מוביל: סעיף זה מדגיש את הדפים המקושרים ביותר לאתר שלך. זה עוזר לך להבין איזה תוכן מפנה הכי הרבה אתרים.
קישורים נכנסים חדשים ואבודים: Ahrefs עוקב אחר רכישה ואובדן של קישורים נכנסים לאורך זמן. תכונה זו מאפשרת לך לעקוב אחר הצמיחה של פרופיל קישורים נכנסים שלך ולזהות בעיות פוטנציאליות, כגון אובדן פתאומי של קישורים חשובים.