Hotjar הוא פלטפורמה/כלי שנועד לעזור לעסקים ולבעלי אתרים להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתרים שלהם. על ידי מתן תובנות באמצעות מפות חום (Heatmaps), הקלטות הפעלה, יחסי המרות, ניתוח נתונים וכלי אנלטיקה, Hotjar מאפשר לראות אילו פעולות המשתמשים מבצעים באתר, עם מה הם נאבקים והיכן ניתן לבצע שיפורים.
Hotjar הוקמה ב-2014 על ידי דיוויד דרמנין וצוות היזמים, המפתחים והמעצבים שלו שהיו מתוסכלים מהמגבלות של כלי הניתוח הקיימים. הם דמיינו פתרון מקיף יותר שישלב כלים שונים של חווית משתמש (UX) לפלטפורמה אחת. במהלך השנים, Hotjar גדל במהירות וכיום משתמשים בו מיליוני עסקים ברחבי העולם כדי לייעל את האתרים שלהם ולשפר את מעורבות המשתמשים בפעולות האתר.
Hotjar מציע מספר יתרונות שהופכים אותו לכלי שימושי עבור אופטימיזציה של אתרים:
ייצוגים חזותיים של קליקים, הקשות והתנהגות הגלישה של משתמשים באתר.
הקלטת הגלישה באתר: הקלטות של מעבר המשתמש באתר כדי להבין מה גורם להם לבצע פעולות ומה מונע.
ניתוח יחסי המרה: ניתוח הצעדים שמשתמשים נוקטים כדי להשלים יעד והיכן הם מפסיקים פעולה מסויימת.
חווית משתמש באתר: תובנות לגבי האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם כפתורים באתר, והיכן הם נמנעים מהאינטראקציה.
מפות חום הן ייצוגים חזותיים של אינטראקציות משתמש באתר, המראות היכן המשתמשים לוחצים, מקישים וגלולים. הם עוזרים לך להבין אילו חלקים באתר שלך מקבלים את מירב תשומת הלב ומאילו אזורים עשויים להתעלם.
ניתן לראות בעזרת מפת החום היכן המשתמשים לוחצים הכי הרבה. אזורים אדומים מעידים על פעילות גבוהה, ואילו אזורים כחולים מעידים על פעילות נמוכה.
מעקב אחר תנועת העכבר כדי לראות היכן המשתמשים מרחפים, ומה מעניין אותם.
הבנה כמה רחוק המשתמשים גוללים בדף, כדי לעזור לזהות היכן הם מאבדים עניין.
אם לחצני הקריאה לפעולה (CTA) לא מקבלים קליקים, נשקול למקם אותם מחדש על סמך נתוני מפת חום.
זיהוי אילו חלקים בתוכן מושכים את המשתמשים ביותר ואילו טעונים שיפור.
גילוי רכיבי ניווט באתר שמשתמשים עשויים לפספס או להתקשות איתם.
הקלטות Sessions הן סרטונים של גלישת משתמש באתר. הם מספקים תצוגה מפורטת של התנהגות המשתמשים, ומאפשרים לך לראות בדיוק מה המשתמשים עושים, היכן הם לוחצים וכיצד הם מנווטים באתר שלך.
זיהוי נקודות חולשה: צפייה בהקלטות כדי לראות היכן משתמשים נתקלים בבעיות או נוטשים את הסקשיין/האתר.
אופטימיזציה לחווית המשתמש באתר: שימוש בתובנות מהקלטות כדי לייעל את הניווט ולשפר את חווית המשתמש.
שימוש בA/B טסטינג: בדיקת האפקטיביות של שינויים על ידי השוואת הקלטות לפני ואחרי עדכונים.
סינון משתמשים: סנן הקלטות לפי מכשיר, דפדפן, מיקום או התנהגות משתמשים כדי להתמקד בקבוצות משתמשים ספציפיות.
מעקב אחר דפוסי פעולה של משתמשים: זיהוי התנהגויות או בעיות נפוצות על פני מספר הקלטות.
התמקדות בעמודים עיקריים: תעדוף הקלטות מדפים קריטיים כמו דף הבית, דפי המוצר או תהליך התשלום.
ניתן לשלב את Hotjar עם כלים שונים כדי לשפר את הפונקציונליות שלו ולספק מבט מקיף יותר על התנהגות המשתמש. לדוגמה, אינטגרציה עם גוגל אנליטיקס מאפשרת לשלב נתונים כמותיים מ-Analytics עם תובנות איכותיות מ-Hotjar.
ניתוח נתונים משודרג: שילוב נתונים ממקורות מרובים מספק תמונה מלאה יותר של התנהגות המשתמש.
תהליכי עבודה יעילים: אינטגרציות יכולות להפוך העברת נתונים ודיווח לאוטומטיים, ולחסוך זמן ומאמץ.
שיפור קבלת ההחלטות: גישה למערכות נתונים מגוונות יותר יכולה להוביל להחלטות מושכלות יותר.
Hotjar מאפשר לך להגדיר טריגרים מותאמים אישית ואפשרויות מיקוד כדי להבטיח שתאסוף נתונים מהמשתמשים הרלוונטיים ביותר. לדוגמה, אתה יכול לסנן קבוצת משתמשים ספציפית על סמך התנהגות, מיקום או סוג מכשיר.
ניתן להתאים אישית את Hotjar לעבודה עם יישומי עמוד בודד (Single Page Applications), אשר טוענים תוכן באופן דינמי מבלי לרענן את העמוד. זה כרוך בהגדרת Hotjar לזהות ולעקוב אחר אינטראקציות בתוך הקשר SPA.
בדיקת A/B כוללת יצירת שתי גרסאות של עמוד באתר או רכיב כדי לראות איזו מהן מניבה ביצועים טובים יותר. Hotjar יכולה לספק תובנות לגבי התנהגות המשתמשים המספקות את אסטרטגיית בדיקות ה-A/B שלך.
Hotjar מציע רמת אבטחה גבוהה למשתמשיו, עומד בתקני GDPR ו-CCPA, ומיישם שיטות הצפנה מתקדמות כמו SSL/TLS. הכלי מאפשר אנונימיזציה של מידע רגיש ומציע אפשרויות להגבלת גישה לנתונים. למרות זאת, חשוב שבעלי אתרים יקפידו על הגדרות פרטיות נכונות ויעקבו אחר תקנות הפרטיות הרלוונטיות לאזור הגיאוגרפי שלהם. בסך הכל, Hotjar נחשב לכלי אמין ומאובטח לניתוח התנהגות משתמשים, כל עוד משתמשים בו בצורה נכונה ואחראית.
בהחלט ניתן לשפר יחסי המרה באמצעות Hotjar. הכלי מספק תובנות מעמיקות על התנהגות המשתמשים, מה שמאפשר לזהות ולתקן נקודות חיכוך בתהליך ההמרה. באמצעות מפות חום והקלטות מסך, ניתן לראות היכן משתמשים נתקעים או עוזבים את האתר. סקרים ומשובים מאפשרים להבין את הסיבות מאחורי התנהגות זו. ניתוח של משפכי המרה עוזר לזהות היכן בדיוק מתרחשת הנטישה. על ידי שימוש במידע זה, ניתן לבצע שינויים ממוקדים בעיצוב האתר, בתוכן ובקריאות לפעולה, מה שמוביל לשיפור משמעותי ביחסי ההמרה לאורך זמן.
מפות חום (Heatmaps) הן כלי ויזואלי רב-עוצמה ב-Hotjar המציג את התנהגות המשתמשים באתר באופן גרפי. הן מראות היכן משתמשים לוחצים, גוללים ומניעים את העכבר על גבי דפי האתר, כאשר אזורים “חמים” יותר מסומנים בצבעים בהירים יותר. מידע זה מסייע לזהות אילו אלמנטים בדף מושכים את תשומת הלב של המשתמשים, אילו חלקים מהתוכן נקראים יותר, ואיפה ממוקמות נקודות החיכוך. בעזרת מפות חום, ניתן לקבל החלטות מושכלות לגבי מיקום כפתורי קריאה לפעולה, ארגון מחדש של תוכן, ושיפור כללי של חווית המשתמש באתר.