בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בעולם האינטרנט ובאינטראקציה שלו עם הגולשים. בזכות הסושיאל מדיה, הפורומים, הבלוגים וערוצים כמו יוטיוב נוצר קשר דינאמי בין התוכן לבין הגולש. כיום רוב החומר המועלה לאינטרנט מותאם מראש לקהל היעד ומצפה מהקהל להגיב לו. קשר זה בין המפרסם ובין הגולש מתועל היטב למטרות מיתוג ושיווק כיוון שהוא אפקטיבי לחיבור בין לקוח ומוצר, כמו כן הוא יכול ללמד את המפרסם בזמן אמת מה הקהל חושב על המוצרים שלו לבצע שינויים במידת הצורך.ניתן בקלות גם להניע את הגולשים לפעולה על ידי קמפיינים שיווקיים ואינטראקטיביים ולזכות בערכים מוספים כמו הפצה ויראלית.
כל גולש ולפיכך גם כל עסק, יכול לפתוח ערוץ יוטיוב, לעצב אותו לפי המיתוג המתאים ולהעלות אליו סרטוני פרסומת או הסברה. הוכח שסרטונים קצרים המספקים הסבר ויזואלי ברור וקולע משפרים את יחסי ההמרה בפניות לעסק. המפתח להצלחה הוא כמובן הפקה מוצלחת של הסרטונים ,הפצה ויראלית יעילה ברשת וקידום ממוקד לפי מילות מפתח ביוטיוב ובגוגל. על ידי שלושת פרמטרים אלו נגרום לגולש להגיע לסרטון שלנו (נראות ברשת), להיכנס אל הסרטון ולהתחבר למסר המועבר, להפיץ אותו הלאה ברשתות החברתיות.
אז איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר? קודם כל יש לבצע מחקר על קהל היעד של המוצר שלך ולנסח קמפיין פרסומי שיתאים לו בצורה הטובה ביותר, לבחור את מילות המפתח והביטויים האפקטיביים ביותר בתוצאות החיפוש לתחום הרלוונטי, לייצר סטורי בורד וליהוק מתאים לסרטון (בין אם מדובר בסרטון מצולם ובין אם מדובר בסרטון אנימציה) ולתכנן את הסאונד,האפקטים והקריינות שיתווספו לסרטון. צילום הוידאו חייב להיות באיכות הגבוהה ביותר. לאחר הצילום עורך מקצועי יחתוך את הסרטון לקטעים אשר יתמקדו בכל מילת חיפוש עליה הוחלט במהלך האפיון.