יחסי ציבור הם פעולות תקשורתיות אשר נועדו לקדם דמות או גוף מסויים מבחינה תדמיתית ופרסומית. פעולות אלו נעשות בדרך כלל על ידי חברה חיצונית או מחלקה בתוך אותו הגוף אשר מבקש להתפרסם ולקדם עצמו. מעבר לקידום פרסום, עבודת יחסי הציבור חשובה מאוד בניהול משברים והצגתם בתקשורת, הן עבור חברות גדולות וקטנות כאחד והן עבור נבחרי ציבור, פוליטיקאי ואנשים ששמם הולך לפניהם. הרעיון העומד מאחורי תורת יחסי הציבור הוא שעל מנת לקדם ולפרסם את האדם או החברה המסויימת, יש צורך לספר את הסיפור בצורה נכונה, כלומר, הכל תלוי באיך מציגים את הדברים ולשם כך יש צורך באדם או גוף המתמחים ביחסי ציבור. תחום יחסי הציבור נרחב ביותר, החל מפרסום ויזואלי בראש חוצות באמצעות מודעות פרסום ותשדירים באמצעי התקשורת , דרך הודעות כתובות הנשלחות לאמצעי התקשורת השונים או הנאמרות במפורש.
השונה ביניהם הוא כמובן המדיה בה משתמשים במקור, כלומר האינטרנט מול ערוצי התקשורת הותיקים יותר. כמו גם, מהירות התפשטות המידע ברשת אל מול מהירות הגעת המידע במדיות האחרות, בשיטות הותיקות יותר. הדומה הוא שבסופו של יום, כל הפעולות הללו, הן באינטרנט והן במדיות האחרות נועדות למען מטרה אחת גדולה שהיא קידומו של מותג, אדם או חברה, השארתו בתודעה הציבורית ואף העלאת קרנו בעיניו של הציבור.