קידום אתרים / בלוג קידום אתרים / מדריך גוגל אנליטיקס
Google Analytics מציע מגוון רחב של תכונות שנועדו לעזור לך להבין ולבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלך.
עקוב אחר פעילות האתר שלך בזמן שהיא מתרחשת, ומאפשר לך לראות כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלך בזמן אמת.
השג תובנות לגבי הדמוגרפיה, תחומי העניין וההתנהגויות של המבקרים שלך, שיעזרו לך להתאים את התוכן והאסטרטגיות השיווקיות שלך כדי לענות על הצרכים שלהם.
הבן מאיפה התנועה שלך מגיעה, בין אם זה חיפוש אורגני, חיפוש בתשלום, מדיה חברתית או ערוצים אחרים.
נתח כיצד משתמשים מנווטים באתר שלך, באילו דפים הם מבקרים וכמה זמן הם נשארים, כדי לעזור לך לזהות אזורים לשיפור.
עקוב אחר פעולות מפתח שמשתמשים מבצעים באתר שלך, כגון שליחת טפסים, רכישות והרשמות, כדי למדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק שלך.
בנוסף לתכונות העיקריות הללו, Google Analytics מציע גם כלים מתקדמים לפילוח, דיווח מותאם אישית והדמיית נתונים. כלים אלה מאפשרים לך לחפור עמוק יותר לתוך הנתונים שלך ולחשוף תובנות ניתנות לפעולה כדי לשפר את קידום האתרים שלך ואת ביצועי האתר הכוללים.
יצירה והגדרה של חשבון Google Analytics הם הצעד הראשון לקראת רתימת העוצמה של תובנות מונעות נתונים עבור האתר שלך. להלן מדריך שלב אחר שלב:
עבור לאתר גוגל אנליטיקס.
לחץ על “התחל בחינם” והיכנס עם חשבון Google שלך.
לחץ על “אדמין” בפינה השמאלית התחתונה של העמוד.
בעמודה חשבון, לחץ על “צור חשבון”.
הזן שם חשבון והגדר את הגדרות שיתוף הנתונים לפי העדפתך.
לחץ על “הבא” כדי להוסיף נכס לחשבון.
הזן שם נכס, בחר את אזור הזמן והמטבע שלך לדיווח.
בחר את הפלטפורמה שאחריה אתה רוצה לעקוב (אינטרנט, אפליקציית iOS, אפליקציית אנדרואיד).
עבור אתר אינטרנט, הזן את כתובת האתר ולחץ על “צור זרם”.
תקבל קוד תג אתר גלובלי (gtag.js).
העתק את קטע הקוד.
הדבק את הקוד הזה בקטע <head> של כל עמוד שאחריו תרצה לעקוב באתר שלך.
על ידי ביצוע שלבים אלה, תגדיר את Google Analytics באתר האינטרנט שלך, שיאפשר לך להתחיל לאסוף נתונים.
יעדים ב-Google Analytics חיוניים למעקב אחר אינטראקציות ספציפיות של משתמשים שתורמות ליעדים העסקיים. אינטראקציות אלו יכולות לכלול הגשת טפסים, רכישות של מוצרים או הרשמות לניוזלטר. כך מגדירים יעדים ב-Google Analytics:
לפני הגדרת יעדים ב-Google Analytics, קבע אילו פעולות באתר שלך בעלות ערך עבור העסק שלך.
נווט ללוח הניהול:
– לחץ על “אדמין” בפינה השמאלית התחתונה.
– בעמודה תצוגה, לחץ על “יעדים”.
צור יעד חדש:
– לחץ על הלחצן “+ יעד חדש”.
– בחר תבנית או צור יעד מותאם אישית.
– תן שם ליעד שלך ובחר את הסוג (יעד, משך, דפים/מסכים להפעלה, אירוע).
הגדר את פרטי היעד:
– הזן את הפרטים הנדרשים בהתאם לסוג היעד.
– עבור יעד, הזן את כתובת האתר של דף התודה או האישור.
– עבור יעד אירוע, הגדר את קטגוריית האירוע, הפעולה, התווית והערך.
אמת ושמור:
– השתמש באפשרות “אמת” כדי לוודא שהיעד מוגדר כהלכה.
– לחץ על “שמור” כדי לסיים את המטרה.
הגדרת יעדים עוזרת לך למדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק והקידום שלך ולהבין עד כמה האתר משיג את יעדיו.
הממשק של Google Analytics נועד להיות ידידותי למשתמש, ומספק סקירה מקיפה של ביצועי האתר שלך. להלן פירוט של הסעיפים העיקריים:
בית: מספק תמונת מצב מהירה של ביצועי האתר שלך, כולל נתונים בזמן אמת, סטטיסטיקות משתמשים ומקורות טראפיק.
התאמה אישית: מאפשר לך ליצור דוחות מותאמים אישית, לוחות מחוונים והתראות המותאמים לצרכים הספציפיים שלך.
זמן אמת: מציג נתונים בזמן אמת של משתמשים פעילים באתר שלך, כולל מיקומם, מקורות התנועה והדפים הפעילים שלהם.
קהל: מספק תובנות מפורטות לגבי המבקרים באתר האינטרנט שלך, כולל נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגות וטכנולוגיה בשימוש.
ְרכישה: עוזר לך להבין איך משתמשים מגיעים לאתר שלך, מכסים חיפוש אורגני, חיפוש מקידום ממומן, מדיה חברתית ועוד.
התנהגות: מציע נתונים על האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלך, כולל צפיות בדפים, שיעורי יציאה מדף הכניסה ומהירות האתר.
המרות: עוקב אחר יעדים ועסקאות/רכישות, ומספק תובנות לגבי האפקטיביות של האתר שלך בהנעת תוצאות עסקיות.
כל אחד מהסעיפים האלה מכיל דוחות וכלים שונים שעוזרים לך לנתח היבטים שונים של ביצועי האתר שלך. התאמה אישית של הDashboard מאפשרת לך להתמקד במדדים החשובים ביותר לעסק שלך.
מעקב אחר הדוחות והמדדים הנכונים ב-Google Analytics הוא הכרחי להבנת ביצועי האתר וקבלת החלטות מושכלות. הנה כמה דוחות ומדדים עיקריים שכדאי לפקוח עליהם עין:
עקוב אחר משתמשים פעילים באתר שלך, מיקומם והדפים שהם צופים בהם.
עוזר לך להבין את ההשפעה המיידית של הקידום באתר.
עקוב אחר הדמוגרפיה של המשתמשים (גיל, מין), תחומי עניין והתנהגויות.
נתח מבקרים חוזרים לעומת מבקרים חדשים, משך ביקור וצפיות בדף בכל ביקור.
הבן מאיפה התנועה שלך מגיעה (חיפוש אורגני, ישיר, הפניה, חברתי, בתשלום).
וביצוע הערכה של ביצועי הקמפיינים.
נתח את התנהגות המשתמש באתר שלך, כולל צפיות בדף, שיעורי יציאה מדף כניסה ומשך ביקור ממוצע. זהה דפים פופולריים ובעיות פוטנציאליות עם מהירות האתר או חווית המשתמש.
עקוב אחר השלמת יעדים ועסקאות מסחר אלקטרוני. מדוד את הצלחת משפך ההמרות שלך וזיהוי אזורים לשיפור.
על ידי סקירה קבועה של דוחות אלה, ניתן לקבל תובנות חשובות לגבי ביצועי האתר ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לשפר את אסטרטגיות ה-SEO והשיווק.
שילוב של גוגל אנליטיקס עם גוגל אדס מאפשר לך לעקוב אחר הביצועים של הקמפיינים הממומנים בגוגל ולקבל תובנות מעמיקות יותר לגבי החזר ה-ROI (Return On Investment). על ידי קישור חשבונות אלה, תוכל לראות כיצד המודעות מניבות תנועה והמרות באתר.
כדי לקשר את Google Analytics ל-Google Ads, עבור לחלונית הניהול ב-Google Analytics, בחר את הנכס שלך ולחץ על “קישור Google Ads”. עקוב אחר ההנחיות כדי לקשר את החשבונות שלך. לאחר הקישור, תוכל לייבא יעדים ועסקאות מ-Google Analytics ל-Google Ads, מה שיאפשר לך לעקוב אחר המרות ולבצע אופטימיזציה של הצעות המחיר שלך.
גוגל סרץ’ קונסול מספק נתונים חשובים לגבי ביצועי החיפוש של האתר, כולל דירוג מילות מפתח, שיעורי קליקים וסטטוס הוספה לאינדקס. על ידי שילוב של גוגל אנליטיקס עם Google Search Console, נוכל לשלב נתונים אלו עם ניתוחים אחרים כדי לקבל מבט מקיף יותר על הSEO באתר.
שילוב כלים אלה מאפשר לך לראות את ביצועי תנועת החיפוש האורגני באתר שלך, לזהות הזדמנויות לאופטימיזציה ולעקוב אחר ההשפעה של מאמצי ה-SEO שלך. כדי לקשר את Google Analytics ל-Google Search Console, עבור לחלונית הניהול, בחר את הנכס שלך ולחץ על “כל המוצרים” תחת “הגדרות נכס”. מצא את “Search Console” ופעל לפי ההנחיות כדי לקשר את החשבונות שלך.
מנהל התגים של Google מפשט את תהליך הניהול והפריסה של תגיות באתר שלך מבלי לערוך את הקוד ישירות. באמצעות Google Tag Manager עם Google Analytics, תוכל לייעל את ניהול התגים שלך ולשפר את יכולות איסוף הנתונים שלך.
Google Tag Manager היא מערכת לניהול תגים המאפשרת לך לעדכן ולנהל תגים וקטעי קוד באתר האינטרנט שלך מממשק משתמש מבוסס אינטרנט. כלי זה שימושי במיוחד לפריסת קודי מעקב עבור Google Analytics, Google Ads ושירותי צד שלישי אחרים.
כדי להגדיר את Google Tag Manager, צור חשבון ומיכל באתר Google Tag Manager. תקבל קטע קוד של מיכל שעליך להוסיף לאתר שלך. לאחר ההגדרה, תוכל ליצור ולנהל תגים, טריגרים ומשתנים בתוך Google Tag Manager, מה שיקל על הטמעה ועדכון של קודי מעקב מבלי לגעת בקוד האתר שלך.
הגדרת Google Analytics עבור אתר וורדפרס כרוכה ביצירת חשבון Google Analytics, יצירת קוד מעקב והוספת קוד זה לאתר הוורדפרס שלך. ניתן להשתמש בתוספים כמו MonsterInsights או Google Site Kit כדי לפשט את תהליך האינטגרציה. לאחר ההגדרה, Google Analytics יתחיל לעקוב ולדווח על נתוני התנועה והתנהגות המשתמשים באתר שלך.
מדדי מפתח למעקב עבור SEO כוללים תנועה אורגנית, שיעור יציאה מדף כניסה, זמן שהייה, שיעור המרות, מדדי מעורבות משתמשים (כגון משך ביקור ממוצע ודפים לביקור), וביצועים של דפי נחיתה ומילות מפתח. מדדים אלה מספקים תובנות לגבי האופן שבו משתמשים מוצאים את האתר ומקיימים איתו אינטראקציה, ובנוסף מראים אם הקידום האורגני לאתר מצליח, או נכשל.
Google Analytics, כאשר הוא מקושר ל-Google Search Console, מספק נתוני מילות מפתח חשובים. אתה יכול לגשת לזה על ידי ניווט לכרטיסייה “דוחות”, בחירה ב”מסוף החיפוש” ולאחר מכן “שאילתות”. דוח זה מציג את מילות המפתח שמובילות תנועה לאתר, יחד עם מדדים כמו הופעות, קליקים ומיקום ממוצע. נשתמש בנתונים אלה כדי לזהות מילות מפתח בעלות ביצועים גבוהים ולבצע אופטימיזציה של התוכן באתר סביבן.
כדי לעקוב אחר שיעור היציאה מדף הכניסה (Bounce Rate), נווט אל הכרטיסייה “קהל” ב-Google Analytics, בחר “סקירה כללית” וסמן את המדד “שיעור יציאה מדף הכניסה”. שיעור נטישה גבוה עשוי להצביע על בעיות ברלוונטיות התוכן, מהירות טעינת העמוד או חווית המשתמש. כדי לשפר אותו, ודא שהתוכן שלך תואם את כוונת המשתמש, בצע אופטימיזציה של מהירויות טעינת הדפים באמצעות כלים כמו Google PageSpeed Insights, ושפר את חווית המשתמש הכוללת על ידי הפיכת האתר שלך לניווט ומרתק יותר.
כדי לעקוב אחר המרות, הגדר יעדים ב-Google Analytics על ידי ניווט לכרטיסייה “ניהול”, בחירת התצוגה המתאימה ולחיצה על “יעדים”. הגדר יעדים על סמך פעולות כמו שליחת טפסים, רכישות או הורדות. לאחר ההגדרה, תוכל לעקוב אחר יעדים שהושלמו ולנתח נתוני המרות בכרטיסייה “המרות”. זה עוזר לך למדוד את האפקטיביות של הקידום האורגני בהנעת פעולות בעלות ערך באתר שלך.
חווית משתמש (UX) חיונית לקידום אתרים מכיוון שמנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים המספקים חווית משתמש טובה. Google Analytics עוזר לשפר את ה-UX על ידי מתן תובנות לגבי מהירות האתר, השימושיות לנייד והתנהגות המשתמשים. על ידי ניתוח מדדים כמו משך ביקור ממוצע, דפים לביקור ושיעור יציאה מדף כניסה, אתה יכול לזהות אזורים לשיפור ולבצע שינויים מבוססי נתונים כדי לשפר את חווית המשתמש הכוללת באתר.