ריקוד גוגל – הדבר המבלבל ביותר בעולם קידום אתרים. כל בעל אתר המשקיע בקידום מכיר היטב את ריקוד גוגל – כמות השיערות שנתלשו מראשים עקב הריקוד, יכולה למלא מיליוני פאות ברחבי העולם. אז מה זה בעצם ריקוד גוגל?
ריקוד גוגל מתרחש כאשר גוגל מעדכנת את שרתיה, ו/או מבצעת שינויים באלגוריתם הידוע (יש שיאמרו – ידוע לשמצה). גוגל, בנסיונה שאינו נגמר להכיר את הרגלי הגולשים והעדפותיהם בחיפוש, מעוניינת לשכלל את האלגוריתם ולהציג לגולשים תוצאות רלוונטיות, איכותיות ומספקות יותר.
ריקוד גוגל הוא למעשה ניסוי שגוגל מבצעת, כדי לבדוק שהתוצאות אותן היא מציגה, הן אכן התוצאות הטובות ביותר. כתוצאה מכך, מדי מס’ דקות / שעות / ימים, גוגל מבצעת מהפך מוחלט בתוצאות החיפוש, ובודקת כיצד הגולשים מגיבים לתוצאות חיפוש חדשות.
עבור בעלי אתרים, תהליך זה הינו מקביל לעינוי סיני, או אוניית פיראטים בלונה פארק. רגע אחד מפתיע, בעל האתר עשוי למצוא את עצמו מוביל במיקומים גם בביטויים התחרותיים והרווחיים ביותר. ברגע שלאחריו, לפתע ימצא את עצמו בעל האתר ממוקם בדף התוצאות השלישי.
הדבר החשוב ביותר בתקופות של ריקוד גוגל, הוא פשוט לשמור על קור הרוח. אין להיבהל מירידה עצומה פתאומית, ואין להיכנס לשאננות או להתלהבות יתרה משיפור פתאמי במיקומים. בסופו של דבר, ריקוד גוגל הוא זמני, וברוב המקרים (גם אם לא בכולם), התוצאות לאחריו חוזרות להיות פחות או יותר כפי שלפניו.